Varför inte veranda?

Som pricken över i när det gäller detta eviga felsägande och felskrivande (jag är som bekant ett stort fan av damnyouautocorrect.com) så skulle jag idag svara på ett meddelande på facebook. På mobilen. iPhonen. Med automatisk korrigering. Det blev underbart.

Jag skickade iväg ett meddelande som började med "altan Gustav" när det för i helvete skulle stå "alltså". Förståååår ni hur sjukt hela resonemanget såg ut när det stod "altan" först, när det handlade om grafisk form?

Jag ringde upp Sara omedelbums och skrattade ihjäl mig för sjuttioelfte gången den här veckan, något annat fanns inte att göra.

2 kommentarer:

Monica sa...

Kasta greker eller östbojkartar. (Mina kryptiska meddelanden till lillebror.) Det skulle stå kasta grejer, och ostbågar....

Anonym sa...

Hahaha jaaaa jag hade glömt grekerna!!!