Jag bjuder på den!

Jag och Evelina hade sällskap till bussen efter jobbet och trutarna går som vanligt stup i ett på oss båda två samtidigt. Mitt i allt prat får jag syn på en säkerhetsnål som jag av någon anledning tänker att jag ska ta upp. Så jag böjer mig ner för att göra det men smart som jag är så slutar jag inte att gå med fötterna.

Det resulterar så klart i att jag springer dubbelvikt några steg för att sen med ett asgarv göra magplask rakt i gatan. Stackars Evelina som inte fattade vad jag höll på med trodde att jag fått ett epileptiskt anfall och blev rädd.


Jag bara skrattade.

Och skrattade. Och skrattade och skrattade och skrattade.

Tanterna som såg på skrattade förskräckt de också.

Jag dog lite av skratt och sen samlade vi oss äntligen och kunde låta trutarna gå igen som om inget hänt.

1 kommentar:

Cartong sa...

jag gick hem, grinade, skrek, kastade nätan datorn i väggen. sen åkte jag till mamma och kollade på pest-filmen om när hela världen dör och på en och en halv timme har jag nu gjort om min webbsida så att den ser ut som fucking alla andras, men förhoppningsvis blir mattias glad. annas ska jag kasta bajs på honom.