Pluggstuga

Jaha så idag var det först skolk från Eskilstunalektionen och jag har fortfarande dåligt samvete för det. Men jag for till skolan här hemma istället och pluggade med mina kära kamrater som skolkade lika mycket som jag. Vi fick en hel del gjort men mest intressant måste jag väl ändå säga var att hämta ut den med skräckblandad förtjusning väntade engelskatentan. Jag som trodde att jag kanske klarat den knäckte ett VG med marginal!

Det firade jag med att gå raka vägen hem och sitta hela kvällen och skriva en analys av en folder. Samma analys som fick mig att kasta böcker omkring mig i gråt-ilska för ett par veckor sen. Men ja, nu är i alla fall 13000 tecken presterade på en kväll och skiten är utskrivet och jag kan lämna in imorgon istället för på fredag, skönt! Jag har dessutom hunnit med både att laga och äta middag OCH att slå in två julklappar. Inte illa pinkat för en skolk-måndag tycker jag.

Finn en luring som slappar när matte pluggar!

Inga kommentarer: