Snön faller och vi med den

Jag läste statusuppdatering efter statusuppdatering på Facebook om att snön äntligen hade kommit och låg kvar, men jag tog det med ro. Det där har jag hört förr! Och så var jag nyss ut på balkongen och det var minsann ingen snö. Dessutom var det ju bara köpingsbor som.. eller vänta.. det var ju några västeråsare också..? Så jag tittade ut och fick se mig slagen, det hade verkligen kommit snö:

Kallt om fossingarna!

Obligatorisk provsmak.
Nu blir det omedelbar omvandling av klädval imorgon, men det är okej. Det är ju femte december, då FÅR det komma snö. Som synes har Sanfrid också kollat in läget och godkänt, även om han inte ville vara ute så länge. Han kör för övrigt på slänga-sig-mot-balkongfönstret-i-full-kraft-metoden för att säga till att han vill in, vi får se om han upptäcker fönsterbrädan snart.

Inga kommentarer: