Kort gnäll-inlägg

Jag längtar till i sommar. Inte bara för att det är varmt och oerhört vackert i Sverige då, utan allra mest för att jag är klart med mitt plugg. Har en examen. Kan läsa skönlitteratur utan dåligt samvete för all studielitteratur som borde läsas istället. Slipper sitta hemma och ha ångest för vad jag ska göra första av alla uppgifter till skolan. Slipper ha sån här krypande obehaglig fjant-ångest för om jag ska klara av det här.

På torsdag ska jag hålla ett tal för klassen. Jag har inte skrivit det än. Jag får ont i magen av att tänka på det, helt i onödan. Det är ju på svenska! Jag har för guds skull hållit föredrag på både svenska, engelska och spanska. I can do this.

Ska bara må lite dåligt först, sen ska jag säga att jag kan.

Att inte veta riktigt veta vilken väg jag ska gå med mitt examensarbete tar nog mer energi än vad som är nödvändigt också. Hoppas på ett litet break snart. Verkligen. Hoppas. För i sommar kan jag titulera mig som Sandra Kjellin, fil.kand. i svenska med inriktning kommunikation. Gustaf påminde mig igår. Fy fan vad bra.

Slut på gnäll.

1 kommentar:

Cartong sa...

Vi kommer klara det! Jag loooovar! Och då blir det FIESTA!!!!!!!!!!!!!!!