Hippie

När jag får välja helt själv (och det får jag ju allt som oftast) så rakar jag mig under armarna. Jag tycker det är najs, att jag svettas mindre och att det är lite fräschare. Men det är vad jag tycker, inte tänker jag så mycket på vad andra gör, så länge de inte trycker sina armhålor i mitt ansikte för det tror jag inte är så trevligt vare sig de är håriga eller inte.

Men så råkade en tjej synas i bild på tv med en orakad armhåla och hela Sverige (nåja) rasade på Facebook över hur äckligt det var. Jag tänker inte skriva så mycket mer om det för det har Hanna Fridén redan gjort så himla bra. Min enda kommentar är: Vem fan bryr sig? Och förresten har jag en kommentar till: Om du har rätt att kommentera hennes armhåla, varför kan inte Hanna kalla dig för apa? Vad är skillnaden? Är det mobbing om det är mot dig men bara åsiktsfrihet om du riktar det mot någon annan?

Ett axplock

Men ja.. kolla in Hannas inlägg vettja. Det sammanfattar den svenska avunden och elakheten ganska fint, och jag måste säga att jag älskar hennes mothugg. Och hur upprörda mobbarna blir när det plötsligt är vänt åt deras håll. Lite mysigt är det, även om jag hoppas att de skäms ett tag och sen faktiskt bättrar sig.

Inga kommentarer: