Makes me think

Lyssnar som sagt på en hel del podcasts nu, och håller för tillfället på att lyssna ikapp Alex Schulmans program i Radio1 som mig veterligen har lagt ner. Hur som helst! så pratar han och bisittaren Klas (sjukt snygg man, tyvärr gift med Josefin... nånting.. som hade Voxpop förut) om en sajt som heter makesmethink.com och den lockade mig.

Lättgråten som jag är sitter jag och snyftar till både den ena och den andra historien, och det handlar alltså om saker som händer vanliga personer mitt i livet och som får dem att tänka efter. Livsavgörande på något sätt, om än så små händelser. Vissa är säkert fejk, vissa är säkert överdrivna. Men ändå (klicka om ni inte ser myr-skrift):





Och ja, en hel del av historierna på den här sidan får en verkligen att tänka efter. Men det som slår mig är att mååååånga av de här små berättelserna handlar om karma. Och jag gillar det!

Inga kommentarer: