Det skär i mina ögon...

Jag är inte proffs på att göra hemsidor eller på grafisk formgivning bara för att jag gått en grundkurs. Men när man dels är lite intresserad och dels har gått en del kurser som berör hur man skriver lättillgängliga texter, väljer rätt typsnitt/teckengrad/radlängd/färgsättning osv osv för att det ska bli proffsigt, lättillgängligt och lite snyggt.. Då mår man dåligt av en hemsidan som den här:


Den här sidan innehåller ungefär alla fel man kan göra. Den blandar färger, mönster och typsnitt i en enda gröt utan någon som helst tanke. Den blandar storlek på text, använder fetstil och kursiverar helt godtyckligt, headern är pixlig, de särskriver, menytexten syns knappt pga KASST val av bakgrund och typsnitt, det är versaler där det inte ska vara det och länkar ser inte ut som länkar och knappar ser inte ut som knappar. De har gjort precis tvärtom med allt. Eller rättare sagt, de har inte bett om hjälp.


Åh jag önskar att jag inte klickat upp den här Facebook-annonsen...

2 kommentarer:

Babsan sa...

Åh,...jag vet vilken det är och har undrat om det där kan vara "fint".
Vilken tur att mitt omdöme stämmer med ditt!

Cartong sa...

Urgh