De oförsäkrade

Jag skäms åh jag skäms skäms skäms. Tittar på Dokument inifrån om arbetsskadeförsäkringar. SKÄMS. Det är alltså TVÅ av hundra kvinnor som får rätt till arbetsskadeförsäkring om de inte kunnat specificera EN händelse i sitt arbete som orsakat en skada. Om man haft något specifikt att peka på, är kvinna och ansöker har man en chans på tolv att få det beviljat. Framför allt om man jobbar inom vården. Om man är man och är byggjobbare däremot, har man 50% chans. Nice!

För om man är kvinna och får förslitningsskador kan det enligt Försäkringskassan bero på till exempel något av följande: att man burit tunga matkassar på fel sätt i flera år, att ens barn haft en hjärntumör, att ens make en gång för massor av år sen opererades, att man (flera år EFTER skadans uppkomst) sökt hjälp för barnlöshet eller varför inte typ.. ja.. jag vet inte.. MIN KATT BAJSADE UTANFÖR LÅDAN EN GÅNG, så nu har jag fått en arbetsskada och vill ha pengar mjölkade ur försäkringskassans tunna kassa för att jag njuter av att jobba så lite som möjligt med mina fejkade förslitningsskador och få massa pengar för det. Så tänker nog folk, eller hur? Framför allt de kvinnor (och MÄN) som jobbar dag ut och dag in för låga löner och i långa arbetspass med att ta hand om mig, mina nära och kära, våra gamla, när vi är sjuka och behöver hjälp. GOD BLESS THEM för att de orkar. GOD BLESS THEM för att de jobbar fast de har så satans ont och Försäkringskassan pissar på dem.

Jag kan inte bädda in klippet men alla borde kolla och den som inte tycker detta är förjävligt vill jag inte veta av.

http://svtplay.se/v/2696339/dokument_inifran/dokument_inifran__de_oforsakrade

(Obs, går bara att se fram till 1:a mars)

2 kommentarer:

Cartong sa...

nu när du blir så himla upprörd känner jag nog att jag måste försöka kolla in det där! haha.

inmanejable sa...

Men JAA nu kollar du och skäms du med!