Vem äter kyckling i mitt förråd?!

Apropå att jag röjde i mitt förråd igår, så undrar jag vad mina grannar håller på med i källaren. Går de i sömnen? Eller bor det en luffare där eller spökar det eller VAD ÄR DET SOM PÅGÅR?!

Det hade ju rasat lite kartonger i mitt pytteförråd och därmed också ramlat ut lite prylar och först igår orkade jag ta tag i det. Men förutom en obehaglig känsla av att det är någon som plockat rint bland mina grejer (till exempel vissa tomkartonger till elektronik som liksom kändes öppnade och ivägslängda) så hittade jag till min enorma förvåning ett halvt mjölkpaket av utdaterad design, lite annat skräp och ett avgnagt KYCKLINGLÅR.

Vad fan! Vem har A) röjt runt i mitt förråd, blivit småhungrig och käkat kyckling och druckit asgammal mjölk för att sen lämna stället och sätta tillbaka mitt hänglås eller B) Slängt in sopor i mitt förråd för skojs skull?

Weird I tell you.

2 kommentarer:

Eve sa...

Såg du inte Gustavsson 3tr igår? ;) det är nog lodisen på vinden som har gått vidare till din källare!

Monica sa...

Det tror faktiskt jag också att det är. Eller ett lodisspöke...