Partaj i dubbel bemärkelse

Efter att ha sovit till elva, tittat på ett avsnitt Tre Kronor och hetsigt fixat mig festfin, promenerade jag till morfar för dagens första kalas där vi firade att han fyllt 70. Det blev en trevlig tillställning med väldigt god mat, masa fika och traditionsenligt otroligt mycket skratt. Dessutom var en av gästerna en av gästerna en fyramånaders valp, så det blev lite sånt mys också.

Och så kom jag hem nyss, och här var dagens andra kalas också redan i full gång. Grannarna har för tillfället ett sånt partaj att det skallrar i diskstället och bland burkarna i bokhyllan, och golvet är som en vibrationsmatta. Jag tyckte att katten betedde sig märkligt som verkade jaga nåt under vardagsrumsmatten. Men sen jagade han nåt i sprickan i parketten. Och sen jagade han nåt på en tröskel. Och sen något mitt på golvet.

Då insåg jag att han helt enkelt jagade det han trodde sprang omkring under golvet/mattan/tröskeln och orsakade burret under tassarna. Inte lätt att förklara för honom att han inte kommer få fatt i det, istället får vi hoppas på att festgänget drar ut på krogen snart så det blir tyst.

Själv festar jag med saft och gott samvete framför tv:n och Benjamin Buttons otroligt fantastiska konstiga liv, eller vad den heter.

Inga kommentarer: