Tenta-tisdag

Att gå upp halv sju hör inte till vanligheterna i mitt liv just nu, så det var inte helt smärtfritt att hasa ur sängen imorse. Dessutom tror jag att jag har drömt om tentor och jäkelskap för jag har vaknat tusen gånger inatt, inte helt lyckat.

En annan som har däckat, men det var ett tag sen.
Men (akademiker som jag är, i alla fall snart, så börjar jag min mening med bisatsinledaren "men", av ren trots)! Tentan gick bra tror jag. Det var knepigare än jag förväntade mig och tog längre tid än jag brukar hålla på, men det känns som att det gick bra. Det är ju huvudsaken!

Att sen gå och däcka i Saras soffa och behandla ämnen som tokiga gamla kurskamrater, sjuk-i-huvudet-lärare och sjuka husdjur, det var precis lagom det. Perfekt!

1 kommentar:

Anonym sa...

jaaa! det var underbart! (alltså soffan, inte tentan....)
puss (Cartong