En fantastisk dag

Jag ska inte tråka dig med tråkigheter som att jag glömde både matlåda, cykellyse och plånbok hemma. Eller att jag var på så dåligt humör på lektionen imorse att de flesta mest skrattade åt mina sura miner. Eller för den delen, att jag hade typ årets jobbigaste och elakaste kund. Eller att det är fel på min lön IGEN. Eller att jag blev kvar med ett långdraget ärende och fick jobba över en halvtimme.

Så här glad kände jag mig idag. Not so much, med andra ord.

Närå! Istället ska jag säga att jag fick pauskaffe trots bristen på plånbok eftersom jag har så goda vänner. Och att skratten åt mitt elände faktiskt var peppiga skratt från samma goda vänner och att typ alla känner som jag, så vi är i eländig gemenskap. Och jag hade ravioli-reserv på jobbet och fick lunch ändå! Och det var ju trots allt bara en kund som var dum, jag hade massor som var supersöta också! Och det där med lönen, det ordnar sig nog (för allt ordnar sig alltid). Och det långdragna ärendet gav mig mer säljbonus, och övertidshalvtimmen blir pengar i plånboken det också. OCH, jag gick hem med cykeln eftersom jag inte hade lyse och mötte polisen hemma på gatan och skrattade högt åt att de inte haffade mig fast jag alltid brukar tjyvcykla (nåja, ibland i alla fall) om jag glömt lyset. HAHAAAA! sa jag.

Så här glad blev jag sen, efter att ha tänkt efter lite. Wohoo!

All in all, mera plus än minus. Yey!

Inga kommentarer: