Dagens ord: Medgörlighet

Jag har den fantastiska turen att ha ett jobb där det mesta går att ordna. Jag är fast anställd med en rejäl månadslön, bonus för att jag säljer, bonus om jag sköter mina tider/samtal/har nöjda kunder. Jag är tjänstledig sedan två år tillbaka men får jobba 25%. Det är inget bråk om mitt schema utan inställningen är "Ingen ska vara omöjlig, allt går att lösa" både för mig och min schemaläggare (han förresten en pärla värd ett helt eget utlägg) och allt bara funkar. Naturligtvis med vissa små motgångar och så, men säg mig den arbetsplats där det aldrig tar emot lite ibland?

Men idag tog ändå priset. Jag ÄLSKAR mitt jobb. Jag har sedan jag jobbade senast, tisdag förra veckan, trott att jag ska jobba imorgon förmiddag. Eftersom jag åker till London på torsdag passar detta så klart väldigt bra, jag hinner både plugga med tjejerna som inbokat och hem och tvätta och packa på kvällen. Fantastiskt.

Och ikväll när jag skulle hem från jobbet idag dubbelkollar jag morgondagens schema. Och upptäcker. Att jag jobbar kväll.

PANIKEN.

Jag chansar och ringer schemaläggaren som jobbar ikväll, förklarar att jag gjort bort mig, och han fixar det till mig. Det är fantastiskt. Det löste sig. Jag behövde inte bråka. Jag behöver inte stressa ihjäl mig. Allt går att lösa!

I LÖÖÖV MY JOB!

Inga kommentarer: