Det är så logiskt alla fattar utom jag

Förklara för mig logiken i varför två klasser engelskastuderande högskoleelever (varav en rest från Eskilstuna) måste delta i en "Språkdag" där målgruppen är 250 gymnasieelever och temat är att övertala ovan nämnda gymnasieelever om att det är viktigt att läsa språk efter gymnasiet? Varför? VARFÖR? Vi som alla valt just att läsa språk efter gymnasiet (några av oss nyss hemkomna från två terminen spanska i Spanien), behövde vi verkligen lyssna på detta?

Jag blev upprörd och kände mig väldigt obstinat, men vi satt tiden ut och jag fick anstränga mig MASSOR för att inte bryta ihop. Men så har jag ju redan hakat upp mig på att den där läraren är så dålig så jag har svårt att skärpa mig. Fördelen var så klart att vi inte behövde göra några uppgifter till idag, och att vi inte behövde göra minsta lilla ansträngning under föreläsningen!

Men alltså. Allvarligt... Vi och gymnasieeleverna? Är det logiskt?

Inga kommentarer: