Cock-a-hoop!

Ett stort plus med att plugga är så klart att man lär sig saker (ja, jag kom på det själv, jag tror att jag har Einstein-gener). Något vi lär oss ganska mycket av nu är engelska ord. Sara knäckte med sin slumpmässiga upptäckt av "hoi-polloi" som passande nog betyder pöbel, ett ord hon använder oftare än någon annan jag känner. Men så hittade jag mitt - cock-a-hoop - och så var det plötsligt väääldigt värt att plugga engelska. Definitionen av cock-a-hoop lyder som följer:

 “to be pleased and exited about something, especially something you have done”

Alltså att vara riktigt himla exalterad och nöjd över något. Och idag mina vänner, är jag cock-a-hoop över min oerhört fantastiska städning och röjning av min lägenhet! Till och med de sista kartongerna från flytten förpassades äntligen till källaren och det känns såååå skönt.


Och nu efter att ha förskjutit det flitigt med städning hela dagen, är det kanske dags att plugga lite grann innan läggdags. Lite i alla fall. Kanske..

Inga kommentarer: