Den falska tryggheten

Föreställt dig dramat när Sanfrid helt plötsligt, efter månader av balkongskötsamhet, hoppade över till grannarnas balkong. Eller föreställ dig förresten istället dramat när jag stod nere på gräsmattan och tittade upp, och han bestämde sig för att hoppa tillbaka igen medan jag såg på.

Jag vill förtydliga att han varken hade ett skyddsnät, knäskydd eller en hjälm.

Men han var så klart inte ett dugg orolig utan klarade äventyret galant, och valde att komma tillbaka när jag i panik smällde igen ytterdörren för att gå och ringa på hos grannarna för att hämta honom. Paniken paniken paniken!

De snabba balkong-hoppar-fötterna

Sedan han kom hem i juni har han vaggat in mig i falsk trygghet och skött sig exemplariskt och aldrig ens stuckit nosen över balkongräcket när han suttit på bordet och spanat, och så nu detta! Nu blir det inte en minut fri balkongtid innan jag har fått hem en rulle nät att säkra med!

Inga kommentarer: